reklam
reklam
reklam
reklam

Samimi iletişim...

Köşe Yazısı - 31 Mayıs 2017, Çarşamba
Genç PR: Sadık Durukan

Dün YouTube'da ABD’li eleştirmenler tarafından övgü yağmuruna tutulan ‘Kedi’ belgeselinin fragmanını izledim.
Film, İstanbulluların sokak kedileriyle iç içe geçen yaşamını anlatıyor...
Belgesel, devletin ülke tanıtımına milyonlarca dolar akıtılarak yıllardır başaramadığını 80 dakikada başarıyor; İzleyiciye Türkiye’yi ve Türk insanını sevdiriyor.
İzleyende derhal Türkiye’ye gitme arzusu uyandıran bu film acaba neden bu kadar etkili?
Etkili, çünkü gerçek,
Etkili çünkü İstanbul’a özgü, sahici bir hikaye anlatıyor,
Üstelik doğal, süs püs olmadan, yalın bir dille ve mizahi öğeler katarak anlatıyor...
Hem zaten hayvan seven, doğayı da insanı da sevmez mi, böylesi insanlar sevilmez mi...

KediPeki, biz iletişimcilere (ve ben gibi genç iletişimcilere) ne anlatıyor?
İyi bir iletişim çalışması için ille de çok büyük bütçeler gerekmediğini. İnsanları etkilemek için büyük prodüksiyonlara, abartılı reklamlara çok da gerek yok olmadığını.
Gerçek sizi, markanızı/kurumunuzu yansıtmayan stock fotoğraflar ya da cast ajansı modellerle samimi tonda iletişim kurulamadığını.
İyi bir halkla ilişkiler çalışması kitleleri iyi gözlemlemekten geçtiğini, içtenlik ve samimiyet gerektirdiğini.
anılgı payı ne kadar az olursa da kitlelerin o kadar fazla ilgi gösterdiğini...

Hatırlasanıza, Kemal Sunal'ı neden sevdik biz? 
Neden hala izliyoruz? 

Sadık Durukan
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Halkla İlişkiler ve Tanıtım 1. Sınıf

1233 kez okunmuş Sadık Durukan

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
• Samimi iletişim...   78 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.