Merhaba

Makaleler - 31 Temmuz 2007, Salı
Melvin Mencher’in yazdığı “News Reporting and Writing” kütüphanemde duruyor. Arada açıp bazı detaylara bakıyorum. Kitap A’dan Z’ye bir gazetecinin öğrenmesi gereken tüm bilgileri ve etik olarak nasıl bir yapıya sahip olması gerektiğini anlatıyor.

Kitabın en ilgimi çeken bölümü, yaptığımız işin önemini bize detayları ile anlattığı giriş bölümü. Neden mi?

Deprem olduğunda bir editör arkadaşım “dergi çıkardığı için” kendisini çok önemsiz hissettiğinden bahsetmişti. İnsanların hayatını kurtaracak -önemli- bir iş yapmıyorduk.

Öyle mi acaba?

Türkiye henüz 84 yıllık genç bir cumhuriyet. Birçok meslek dalı çok yeni ve emekleme evresinde. Gelişmiş Avrupa ülkelerinde ve ABD’de doğan “çağın yeni meslekleri” Türkiye’ye hasbelkader giriyor.

Halkla İlişkiler de bu mesleklerden sadece biri. Türkiye’deki pek çok kişi mesleğin anlamını bile bilmiyor. Anlamı bilinmeyen bir şeyin öneminin kavranmasını beklemek ise oldukça yersiz.

Bu durumda Mencher’in konuya işin önemini anlatarak başlaması boşuna değil. Ben şiddetle bizim de aynı şeyi yapmamız gerektiğine inanıyorum ve yazımı okuyacak tüm arkadaşlarımın, yaptığı işin neden önemli olduğunu bana bir paragrafla anlatmasını rica ediyorum. Halkla İlişkiler nelere kadir? Güçlü bir halkla ilişkiler çalışması yürüten bir şirket rakiplerine nasıl fark atıyor? Siz mesleğinize ne katıyorsunuz ve mesleğiniz size ne tür donanımlar kazandırdı? Mesleğiniz bakış açınızı nasıl değiştirdi? Ancak bu sorulara cevap verdikten sonra, hatta bu soruların cevaplarını kendimize sürekli hatırlattığımızda başarıyı daha kolay yakalayabileceğimizi düşünüyorum.

Bu benim sizinle ilk buluşmam. İletişim Platformu’nun yeni üyelerinden biriyim. Platforma ilk üye olduğumda yazışmalardaki samimiyet, iyi niyet ve düzeyli üslup çok hoşuma gitmişti. Platform üyeleri, sormaktan, öğrenmekten, paylaşmaktan çekinmiyorlardı.

Öte taraftan bazı kavramların havada uçuştuğunu, bülten yazımı gibi en temel bilinmesi gereken şeylerin bile bilinmediğini, deneyim eksikliğinin çokça hissedildiğini, teori ile pratiği bir araya getirmekte güçlük çekildiğini de gözlemledim.

Bu yüzden sizinle birlikte tartışmak, araştırmak, analiz etmek ve elimden geldiğince de mesleki deneyimlerimi paylaşmak ve işin medya kısmını aktarmak istedim.

Sordukça, gündeme geldikçe, tartıştıkça yaptığımız işin öneminin farkına varacağız, işimize olan inancımız artacak, havada uçuşan kavramlar, balon olmaktan çıkıp yaşamımızın somut bir parçası olacak, elle tutulabilir hale gelecekler.

“Taşı delen suyun gücü değil, damlaların sürekliliği”dir demiş atalarımız.

Damlalarımızın sürekli olması dileği ile…

Not: Yazıyı hazırlarken defalarca “sizlerle” yazıp sonra silip “sizinle” diye düzelttim. Aman dikkat!

Haftanın kitap önerisi:
İngilizcesi olanlara yazımda da bahsettiğim Melvin Mencher’in “News Reporting and Writing” kitabını tavsiye ederim. Kitap çok basit bir dille gazetecilik mesleğini gözler önüne seriyor, üstelik bir halkla ilişkiler uzmanının öğreneceği çok şey var içinde… Mesela haber nedir, haber kurgusu nasıl yapılır, röportaj teknikleri, meslek etiği vb.
 

Mürsel Sezen

Yorumlar

Fatih NAK   6 Ağustos 2007, Pazartesi

Bülten yazımı hususundaki gözlemlerinize gerçekten katılıyorum. Yaklaşık 2 yıldır kişisel gelişim, kariyer planlama, iletişim konularındaki bültenleri takip ediyorum ama malesef sadece bir kaçını severek ve verilmi olduğunu düşünerek takip ediyorum. Yazılarınızı takip etmek ve gözlemlemek isterim.

Gelecek yazılarınızda görüşmek dileğiyle :)

Makine Müh. Fatih NAK

Aziz İlgazi   6 Ağustos 2007, Pazartesi

BASIN BÜLTENİ HAZIRLAYAN HALKLA İLİŞKİLER UZMANLARI, BANA TAM 5 YIL BASIN BÜLTENİ GELDİ, GÖNDEREN TÜM FİRMALARIN SAHİPLERİNİ TANIRIM, ORADA ÇALIŞAN HALKLA İLİŞKİLER UZMANLARINI DA O DÖNEMDE TANIDIM. BASIN BÜLTENLERİNDE GAZETECİYİ/MUHABİRİ/EDİTÖRÜ/YAZARI EN ÇOK ZORLAYAN NEDİR?
1- BASIN BÜLTENLERİ ÇOK UZUN
2- ANLATILMAK İSTENEN ÖZ ÇOK UZATILMIŞ
3- VERİLEN MESAJ TAM DEĞİL
4- BASIN BÜLTENİNDE BİRDEN ÇOK KONU BİR BAŞLIK ALTINDA VERİLİYOR
5-YAYIN ORGANLARINA EŞ ZAMANLI SERVİS YAPILMIYOR
6-UNUTMAYIN BASIN BÜLTENLERİ REKLAM ARACI DEĞİL, HABER İÇERİRLER
SAYGILAR

EVRİM GÖÇMEN   6 Ağustos 2007, Pazartesi

MERHABA

HALKLA İLİŞKİLERİN NE ANLAMA GELDİĞİNİ SORGULAYAN BİR BAKIŞ AÇISI ELBETTE HALKIN ÖZÜNE DE İNMESİNİ BİLEBİLİN BİR KİŞİDİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM YAZILARINIZI TAKİP EDECEĞİM
KATACAKLARINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.