Medya Planlama'nın temel görevi

Makaleler - 15 Temmuz 2011, Cuma

Medya Planlama’nın temel görevi, müşterinin işinin tüm unsurlarını anlayarak, buna en uygun medya planlaması yapmaktır. Ajansın yayınlanacak işleri ile ilgili olarak medya temasını yürüten tek bölümdür.


Görevleri :
• Müşteri İlişkileri’nden medya brief’i alır. Reklamı yapılacak ürünü, pazarlama stratejisini, hedef kitlesini ve varsa bütçesini anlar.
• Medya stratejisini belirlemek için ürüne ve rakiplerine ait profilleri inceler. Eldeki bütçeye uygun süre ve boyutlarını bildirir. Bu konuda kreatif, stratejik planlama ve müşteri temsilcisi ile yakın çalışır.
• Medya planlamasını yapar. Strateji aşamasında belirlenen mecraların hedef kitle bazında hangi dönemde, hangi yoğunlukta, hangi ulaşım maliyetiyle ve hangi satın alma avantajlarıyla var olacağına karar verilir. Bu çalışmalar sonucu bazen birden fazla teklifle müşteriye gidilir.
• Müşteriye sunulan planlardaki son düzeltmeler ve kesin onaydan sonra, nihai satın alma kararı verilir ve indirimler alınır.
• Satın alma sözleşmesi yapılır. Müşteriye nihai bütçe ve ödeme planı verilip, onayı alınır. Yapılan rezervasyonlar ajans içinde duyurulur ve kullanılacak materyaller için son teslim tarihleri belirlenir.
• Yayınların kararlaştırıldığı gibi yapıldığından emin olur.
• Her gün bir sonraki gün mecralarda yapılacak yayınların detayını yönetime verir.
• Hatasız gerçekleşen tüm kampanyanın bitiminde, yayınlar fatura edilir ve mecralardan kampanya ile ilgili gelen karşı faturaların kontrolünü yapar.
• Biten kampanya ve rakiplerle ilgili, karşılaştırmalı rapor hazırlar.
• Departmana ait çalışma akışını eksiksiz ve hatasız gerçekleştirir.
• Mecra temsilcileri ile sık ve iyi diyalogları sürdürür.
• Ajans içinde MT- Kreatif -Trafik ve Muhasebe’ye elindeki bilgileri aktarır ve mecraya çıkacak işlerde bu departmanlar arası koordinasyonu ve desteği sağlar.
• MT - Kreatif ve Trafikle belirli periodlarda toplantılar düzenleyip, mecralar ve çalışma koşulları konusunda bilgilendirir.
• Yıllık sözleşmeyle çalışması doğru olacak müşterileri belirler ve buna bağlı olarak mecralar, bütçeler ve satın alma avantajlarını sağlar. Taahhüt edilen yıllık bütçelerin gerçekleşmesi ve takibi bu bölümün görevidir.
• Ajans Yönetimi'ne müşteri bazında aylık gelir gider raporu hazırlar.
• Medya Departmanı'nın sahip olduğu tüm mecra analiz programlarının son verilere göre revizyonlarını sağlar.


Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.