İnsanı çaydan soğutan reklamlar

Köşe Yazısı - 11 Aralık 2017, Pazartesi
İş ve İşletme: Recep Ali Aksoylu

Kışın kar altında kalması ve herhangi bir haşere ilaçlamasına gerek duyulmamasının Karadeniz çayına doğanın vermiş olduğu bir nimet olduğunu Çaykur gibi biz yazanlarda Türk çayına pazarda, tüketici gözünde talep, sempati sağlaması için işleriz.

Doğu Karadeniz’de genel çay plantasyonlarının durumu bu iken Çaykur, 2009’dan bu yana Doğu Karadeniz Çay Havzasının ağırlıklı olarak Laz taraflarında 38 bin dekarlık alanı organik gübre ile ıslah ederek organik çay üretilen tarım alanına çevirdi. Çaykur şimdi de organik çaya tüketim talebini yaratmak, farkındalığını oluşturmak için TV ağırlıklı reklam kampanyası başlattı.

alt“Hayatımıza doğallığıyla sağlık, sıcaklığıyla keyif katan, çayın ve doğanın gelecek nesillere sağlıkla emanet edilmesi için çalışan Çaykur, herkes organik çay içebilsin diye organik çaylarında devrim niteliğinde bir kampanya başlattı deniyor kurumun medya bültenlerinde. Belirli bir süre 2 adet organik çay alana 3.sünü hediye edilecekmiş.
Buraya kadar güzelde, Türk Çaycılığı dahası organik çayımız adına atılmış doğru adımlara uymayan, hatta kurumun olumlu yaptıklarını da gölgeleyecek bir reklam döndürüyor kurum neredeyse tüm TV kanallarında.
Dünyada sektörün önemli aktörleri, saygın çay markaları genelde çayın faydalarını vurgularken kendi ürününü öne çıkartan yaratıcı reklamlar yaparken bizimki tuhaf bir reklam olmuş. O kadar antipatik ki, çay ve reklam konusuyla ilgimi bilen dost ve danışanlarımın reklamlar TV’de dönmeye başladıktan sonra Çaykur’un Organik Çay temalı reklamları hakkında eleştiri ve sorunlarına yoğun bir şekilde muhatap oldum.
Görüşüm net, üste tonlarca para verseler kurumun imajını bu kadar zedelenemezdi. Didi’nin ilk iki sezon kampanyalarını aratmayacak kadar kurumun imajıyla, olması gereken vizyonuna örtüşmeyecek reklamlar. Reklamda mizah olur, reklamın kötüsü olmaz demeyin sakın, basbayağı olmuş işte.
Elbette beğeni sübjektif, benim görüşüm bu kadar net. Üşenmedim diyalogda olmadıklarım ne düşünüyor dedim ve Google amcada taradım. Okuduklarıma göre ben kibar kalmışım. Sektörle ilgilisi de, sadece tüketici olanı da yerden yere vuruyor reklamı.
Yazık.
İşte ağır olmayanlarından birkaç örnek:
Bir reklam ancak bu kadar saçma ve itici yapılabilir diye düşünen sadece ben miyim?
Çaykur'dan reklam nasıl yapılmaz? sorusuna güzel bir cevap.
…. bu kalitede (!) bi reklam beklenirdi. Kendileri didi teyze denen Türkiye’nin en itici kadınlarından birini de iki yil oynatıp …
Cooook iğrenç uyuz gıcık bir reklam ve kadın çok yapmacık, çay alasim gelmiyor.
Aptal aptal reklam yaparak daha çok müşteri kaçırıyorlar
Valla normalde böyle basit şeylerle uğraşmam ama bu sektörde bu işleri yapmış biri olarak, o kadar vasat basit ve sahte olmuş ki işten anlayan adamı geriyor, özellikle 2. Bölüm
Reklam dandik ama gidip çay koyacağım J) canım çay çekti.
Herhangi bir reklamcılık öğrencisine yaptırsalar çok daha kalitelisini yaptırırlar. Bu kadar iğrenç, basit insanı çaydan soğutan bir reklam görmedim. Pardon gördüm. audio akıllı ev sistemleri ile ölümüne kapışır.
 
Göz, kulak vs kanaması geçirmek isteyenler için reklamın linki; bence izleme ama sen bilirsin
Çay organik midir bilmiyorum ama oynayan ablanın çok yapmacık olduğu, hiç doğal olmadığı bariz ortada. İtici bi reklam olmuş.
Bunu yapan xxxx reklam şirketiyiz diye gezmesin ortalıkta. zaten artık alınlarının akı ile de kimseye teklif veremezler, kimse de kapılarını çalmaz.
En acısı bu olsa gerek. Göğsümüzü gere gere dünyanın tek çayı diyorduk eşimize dostumuza, yazıyorduk da; şimdi yalancı mı olduk.
Üstüne kar yağan ve doğal olarak korunan ilaç kullanılmayan tek çay bizim çayımız diyorlar ama organik değilmiş onu da öğrendik.
Yayın politikasını xxxx'nin hitap ettiği kitleyi kazıklamak üzerine bina eden adı sanı bilinmeyen televizyon kanallarında yayınlanan cobra hose uzayan hortum, yanlış duymadınız phone x7 sadece 250 TL, 5 kavanoz bal 100 lira reklamları tadında olmuş. Hitap ettiği kitle bakımından da benzerlik taşıyor olabilir
İtici bir reklam nasıl olur deseler, bu reklamı gösteririm. Ayrıca düşük kalite bir ürün tanıtılıyor hissine kapılmama neden oldu. Her zaman bu markayı alırdım ama algım değişti, resmen gözümde bir şölen çikolatası gibi oldu kendisi.

Tanım: tutunduramama etkisinden dolayı kendilerini tebrik etmemiz gereken reklam.
İnsanı çaydan soğutmaktan başka bir işlevi yok sanki.
Ondan sonra sen, Lipton niye dünya markası da ben değilim diye düşün dur
Sözde dikkat çekecekler ama haberciliğe de zarar veriyorlar. Yakışmamış böyle bir kuruma.
Uzayıp gider Google amcada okuduklarım ama sanırım meramı anlatmama bu kadarı destek olur. Didi’nin lansmanını da beğenmediniz ama didi çok satıyor da sakın demeyin. Boş pazarda, güçlü dağıtım ağı ve “milli” vurgusu ürünü aldırdı. Öteden beri ice tea-soğuk çay damak lezzeti olanda satın aldığında konumu netleşecek.
Çayla gibi üst segmentte konumlanmış projesi olan, sektörün kaliteli üreticinden kaliteli ve doğru hedef tayınlı reklam ve adımlar istiyoruz vesselam.

Reklam videosu
 
 

6905 kez okunmuş Recep Ali Aksoylu

Yazarın diğer yazılarını görmek için tıklayınız.
Askıda Mama ile Patilere Can Oluyorlar   536 gün önce eklendi
Küçük şeylerden de mutlu olabiliyoruz   549 gün önce eklendi
İçimiz dışımız Korona, hepimizi aldı horona   605 gün önce eklendi
Milli tamam, Türk Malı Yerine Yerli Üretim Ne Kadar Doğru?   683 gün önce eklendi
Nihayet Makamının Müzikleri ile Afife Tiyatro Ödülü Burçak Çöllü'ye...   926 gün önce eklendi
İnsana saygı...   1267 gün önce eklendi
Yük taşıdıkça ağırlaşır...   1349 gün önce eklendi
Kötünün kötüsü bir çalışma!   1396 gün önce eklendi
• İnsanı çaydan soğutan reklamlar   1448 gün önce eklendi
Çayluktan Kürsüye...   1841 gün önce eklendi
Ekilen Biçiliyor   2168 gün önce eklendi
Bayim olur musun?   2230 gün önce eklendi
Marmara depremi daha gerçekleşmedi...   2295 gün önce eklendi
Kampanya kime neden yapılır?   2311 gün önce eklendi
İthal çay tüketenlere lafım...   2330 gün önce eklendi
Hesabı Kitabı, Kuralı Olmayan Futbol Endüstrisi   2574 gün önce eklendi
Alkışta Cimri Olmayalım   2708 gün önce eklendi
Feshane'nin ardından...   2766 gün önce eklendi
Franchising'e bir de bu açıdan bakın...   2834 gün önce eklendi
Temiz gözükmek mi, temiz olmak mı?   2991 gün önce eklendi
Emekleyen didi kiviyi uçurabilir mi?   3041 gün önce eklendi
di di Soğuk çay ve Çaykur   3075 gün önce eklendi
Haçapuranın Taşı, Kayığun Eğmeleri!   3203 gün önce eklendi
Sadık Müşteri Olmamı Sağlayan 3 Örnek   3240 gün önce eklendi
Kuruşumuz Hangi Satıcıya Nasip Oluyor?   3256 gün önce eklendi
Mahsun'un Dizisi Şive'den Çaktı   3306 gün önce eklendi
Tesis Yönetimi - Facility Management Dedikleri...   3316 gün önce eklendi
Yazdığını Okuyamayan 'Mürettip'lerle İş Görmek   3335 gün önce eklendi
Temizliğin Fuarında Buluşalım mı?   3355 gün önce eklendi
Elini Taş'ın Altına Koyanlarla Başarmak   3361 gün önce eklendi
AYDER'İ KAYIP MI ETTİK?   3380 gün önce eklendi
TAŞERONLUK ÇALIŞANI RİSKE ETMEK MİDİR?   3546 gün önce eklendi
Rize'den Kargonuz Var! 'Green Life'   3702 gün önce eklendi
Erzurum Kongresi Ve Juliet'in Balkonu...   3772 gün önce eklendi
Sınav Yolunda Annelerimizle Beraber   3858 gün önce eklendi
Leyla'nın Evi, Onur'suz Sergilenecek   4017 gün önce eklendi
Yaşamın Her Safhasında Öğretmenlerimiz   4022 gün önce eklendi
Temizlik Sektörünün Kimyası   4097 gün önce eklendi
Rize Bezinin Dayanılmazlığı   4109 gün önce eklendi
Burçak Çöllü... Genç Ve Yetenekli Bir Sanatçı O...   4184 gün önce eklendi
Karadeniz Kadını İfakat   4279 gün önce eklendi
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.