Halkla ilişkiler sektörüne neden bayanlar tercih ediliyor?

Haberler - 25 Aralık 2006, Pazartesi
Ben bir üniversitenin reklamcılık ve halkla ilişkiler bölümünden mezun oldum 2005 yılında. Askerliğimi yaptım ancak iş bulamadım. Aslında iş buldum ancak genelde saha satışı ya da pazarlama üzerine idi. İyiki üniversitedeyken halkla ilişkiler müdürünün asistanlığını yapmışım 1 senede iyi kötü halkla ilişkiler adına birşeyler öğrendim orada. Halkla ilişkiler alanında hangi işe başvurduysam genelde bayan tercih ettik cevabı ile karşılaşıp geri çevrildim ya da tüm kriterleri bana uyan bir işe tam başvurmak üzereyken ilanın altında tercihen bayan ya da sadece bayan ibaresini gördüm ve gerçekten bu firmalar iyi firmalardı. Şimdi merak ettiğim aceba yanlış mı yaptım halkla ilişkiler bölümünü seçmekle.
Severek isteyerek okudum. Bir çok sosyal aktiviteye katıldım.
Elimden geldiğince de kendimi bu sektörde geliştirmeye çalışıyorum ama umutsuzluğa kapıldım artık. Galiba okuduğum eğitimini aldığım şeyden vazgeçip ben de başka bir iş yapacağım galiba. Bu konuda yorumlarınızı benimle paylaşırsanız sevinirim.

Mehmet Bozalp

Yorumlar

gencadam   26 Aralık 2006, Salı

Kardesim öncelikle işlerinde başarılar.Doğru daha çok kızların bu konuda tercih edilmelerinin sebebi onları işe alan kişilerin kızların dişişiliğinden ilk etapta istifade etmektir bunu hiç bir zaman aklından çıkarma.Sende bu sahada savaşa bilmen için tuttuğun dalı hiçbir zaman bırakma bir gün içinde ki halkla ilişkiler ruhunu ortaya çıkarcak veya fark edecek bir yönetici bulacaksın saygılar knd ii bak..

hamide   27 Aralık 2006, Çarşamba

mrb yavuz bey
ben özel bir hastanede halkla ilişkiler bölümünde çalışıyorum. Bizim birimde çalışan bay arkadaşlarımızda var Ama genelde bayan Bunun nedeninse bayanların gelen müşteri , hasta vb.adlandırdığımız gruplara olan güleryüzlü yaklaşımı ve kendilerini işe tamamiyle kaptırıp performansını yüksek tutmak için sürekli kendini geliştiren bir yapıda olduğu kanısındayım yukarıda belirtilen dişilik kavramını kesinlikle doğru bulmuyorum bunlar kalıcılığı sağlayıcı veya verim arttırcı kriterler değildir

gencadam   30 Aralık 2006, Cumartesi

hamide yapmış olduğun yoruma tamamiyle katılıyorum ama bu erkeklerin kaba bir görünüm portalı içerisinde olduğunu ortaya koyar bu halkla ilişkiler bölümünü bitirmiş kişi vaya erkek bir halkla ilişkiler mezunuyla gerek görmüş olduğu egitim gerekse meslek hayatıyla bir çelişki içerisine sürüklersin kabuk edelimki dünyada ve ülkemizde bilhassa erkek yönetimden anlamayan erkek yöneticler dikkat edersen ilk etapta demiştim kadınların bu yönlerinden istifade edip müsteri çekme eğilimdedirler.Bu özel bir hasatene içinde öyle saygılar...

dogan   4 Ocak 2007, Perşembe

ilk önce bende sana işimde başarılar dileyerek başlayım.
Halkla İlişkilerin hala bire bir mulakatttan ibaret olduğunu düşünen ve Halkla İlişkilerin ne olduğunu bilmeyen kurumlar için dediğin üst düzeyde geçerli( hemen hemen hepsi,istediği kadar kurumsal olsun)
Halkla İlişkilerin ne olduğu tahminimce 10 yıla kadar anlaşılır ama bizim için geç olur:))

oktay   4 Ocak 2007, Perşembe

Değerli arkadaşlar, bu "bayan tercihi" konusu kurumsallaşmamış zihniyetin göstergesi olsa gerek. Bu tercihin sebebi de (tamamen kişişsel görüşümdür) patronların etraflarında güzel hatun görme isteğidir. Erkekler güzel kadın görmek ister. Kadınlar da güzel kadın görmek ister... Bunun bayanların kendini işe varmesiyle falan alakası yok. Birbirimizi kandırmayalım:) Olsa olsa en masum neden erkek müşterinin itirazını minimuma indirebilmektir. Ama bu söylediğim de zaten Halkla İlişkilerin sadece bir ayağıdır. işte sorun burada zaten. Halkla İlişkiler i salt Müşteri İlişkileri boyutunda algılamanın getirdiği bir yanlış gelenektir. Yoksa penis sahibi olmak kendini işine vermemek anlamına gelmemeli değil mi:)

sinem   5 Ocak 2007, Cuma

Sayın Hamide Hanım halkla ilişkiler bölümünde çalıştığınızı söylemişsiniz bayanların daha güleryüzlü olmasından bahsetmişsiniz ben bi halkla ilişkiler mezunu olarak pr.ın yanlış anlaşılmasından dolayı eminim meslektaşlarımla aynı sıkıntıları yaşıyorum. Halkla ilişkiler demek sadece insanlara güler yüz göstermek değil hatta hiç değil. Halkla ilişkiler bizim ülkemizde insanların kafalarında sadece insanlarla iyi ilişkiler kurmak zannediliyo ama değil. H.i en basit tanımıyla kurumunuzu ulaşmak istediğiniz hedef kitleye tanıtmak, hedef kitle üzerinde doğru algı yaratmak, tercih edilmek ve memnuniyet sağlamak için yapılan çalışmalardır.

kamuran   5 Ocak 2007, Cuma

neden halklai lişkilerciler hep kadın oluyor? diye sorarken akla gelen ilk ve en vahşi cevap patron dişilik görmek istiyor olabilir. peki neden satış ve pazarlama departmanlarında hep erkekler tercih ediliyor? şimdi burdan bu soruya cevap olsun diye erkek cinsine yönelik bir sürü hakaret dolu şey mi söyleyelim?satışta erkekler egemendir orada sen tutunamazsın harcanırsın demişlerdi yıllar önce... kadın cinsine karşı anlayışlı olmanıza da gerek yok ama bi de pencerenin diğer tarafına geçip bakabilin. halkla ilişki içinde bulunan birçok kadınıda gereksiz yere aynı kefeye koyup zan altında bırakmayın...saygılar...başarılar.herkes işini yapsın yapamayan yapana mani olmasın!

abu   6 Ocak 2007, Cumartesi

bence halkla ilişkilerde başarılı olduktan sonra bay bayan farketmemesi lazım zaten bu ayırımı yapan bu konuda eksik sayılır

metin   7 Ocak 2007, Pazar

ben halkla ilişkiler 1.sınıf ögrencisiyim.etkileyici bir insan ki halkla ilişkilerciyse mutlaka öyle olmalıdır kesin iş bulur cünkü her patron işletmesinde dikkat cekici insanların olmasını ister bence herkes sorunu kendinde aramalıdır .

emin barcadurmuş   9 Ocak 2007, Salı

bayanların daha güleryüzlü olduğu kabul edilebilir ama bu sadece bu mesleğin bayanlar tarafından yapılması veya yapılacağı anlamına gelmez erkekler bir çok platform da daha etkili diye düşünüyorum artı sadece bayanların tercih edilmesi olayında ben ce ÖNYARGI HAKİM ve bu hiç adil değil

fatıma   10 Ocak 2007, Çarşamba

mrb arkadaşlar..şuan konuyu yanlış bir açıdan tartışıyoruz.Çünkü önemli olan halkla ilişkiler mesleğinin bayan mı erkek mi mesleği olduğu değil bu işin nerede yapıdığıdır. Dünyada halkla ilişkiler şaşırtıcı şekilde erkek egemen bir sektördür. (Bunu Marketing Türkiye Dergisi bir sayısında kapak konusu olarak işlemişti.Meraklısı için çok güzel bir çalışma)Çünkü beyinle yapılan bir faaliyettir. Maalesef ki güzel ülkemizde bayan önceliklidir. Çünkü bedenen yapılan dolayısıyla da güzel ve estetik olanın öne çıktığı bir çalışma alanıdır.Büyük firmalar dışında tabi ki reklam ve diğer pazarlama iletişimi faaliyetleri dışında firmasını müşterilerine tanıtırken onlarla iş görüşmesine katılırken ve kısacası müşterilerine ilk olarak vitrininde güzel bişeyler sunmak isteyen iş sahipleri elbette ki bayanları tercih edeceklerdir.Özellikle erkek arkadaşlara soruyorum:Siz herhengi bir işyerine gidip bir ürün ya da hizmeti satın almak istediğinizde yaklaşık yarım saat boyunca güzel bir bayanla mı muhatap olmak istersiniz yoksa ne kadar işini iyi yapan biri olsa da bir beyle mi konuşmak istersiniz.Bu soruya samimice cevap verdiğinizde bayan halkla ilişkilerci arayan patronları da daha fazla yargılayamayacaksınız. Çünkü herşey arz talep dengesi içindedir.Maalesef Türkiyemizin gerçekleri böyle.

oktay   12 Ocak 2007, Cuma

Sayın Fatıma,
Çok doğru saptamalar yaptığınızı düşünüyorum. özellikle "...Çünkü beyinle yapılan bir faaliyettir. Maalesef ki güzel ülkemizde bayan önceliklidir. Çünkü bedenen yapılan dolayısıyla da güzel ve estetik olanın öne çıktığı bir çalışma alanıdır." sözlerine katılmamak mümkün değil. Bu tartışmada unutmamamız gereken birkaç unsur var:
1) Halkla İlişkiler, sadece gülerek altından kalkılacak bir meslek değildir. Bu sebeple (bayanların erkeklerden daha fazla ve daha etkileyici düldüğünü kabul edelim) mesleki anlamda bu kriter tercih sebebi olmamalıdır.
2) Halkla İlişkiler bir yönetim sürecidir. Artık bunu herkesin anlaması gerekir. Özellikle çoğunun mektepli olduğunu düşündüğüm, bu sayfaya yorum yapanlar.
3) Ben de gayet yakışıklı bir adamım ve okulluyum. Ama şu an çalıştığım kamu kurumunda ilkokul mezunu bir bayanın "Halkla İlişkiler Müdürü" yazan kartviziti var. Napcaz şimdi:) Hadi bakalım...

fatıma   14 Ocak 2007, Pazar

Sevgili Oktay, meselenin çok da
ha enteresan boyutları var ki, düşündükçe gülüyorum. Bir ara Konya´da" halkla ilişkiler kursu" bile açılmıştı.Kursun bilboard reklamında çok hoş bir bayan kıpkırmızı dudaklarıyla kocaman gülümsüyordu.Araştıran arkadaşlar kursun çok yüksek fiyata 3 aylık bir dönemde verildiğini ve sonunda katılımcıların birer sertifika sahibi olacaklarını öğrenmişler.Düşünsenize 4 yıl nerede 3 ay nerede...herhalde maksat "halkla ilişkilerde başarılı, diksiyonu düzgün bayan eleman aranıyor" ilanlı işlere başvurmaya giderken ellerinde kapı gibi sertifikası olanların diplomalıları sollayacağına olan sonsuz inanç olsa gerek.. işte güzel ülkemde böyle şeyler normal olunca sizler gibi "gayet yakışıklı ve okullu adam"ların kartvizitlerinde "halkla ilişkiler müdürü" yazması maalesef hep hayal olacak..:)

Mehmet   15 Ocak 2007, Pazartesi

Merabalar Arkadaşlar . Ben sizlere katılmıyor bayan ya da erkek gişbi ayrımlar yapılmamalı .:) Herkese başarılar ...

ebruzen   3 Şubat 2007, Cumartesi

selam!!!
Sektörde öncelikle bayan PR cilerin tercih edilmesi kısmen doğru fakat her bayan değil bence Türkiye de Halkla ilişkiler denince akla sarışın mini etekli bayanlar geliyor nedense
ama bu ülkede öyle olmayan PR mezunu bir çok bayan var onlarda işsiz!!! :) yani sadece erkek olmak yetmiyor tercih edilmeme sebebi olarak
Bu arada sayın Fatıma arkadaşımızın erkek müşterinin güzel bir bayanla muhatap olma örneğinin tersini düşünürsek bayanlarda yakışıklı bir beyi tercih eder sanırım. yani meslekde cinsiyet değil işin ehli olmak önemli olan....

cengiz   17 Mart 2007, Cumartesi

suna emin olabilirsinki sadece halkal iliskilerde degil butun sektorlerde oncelik bayanlarda burda simdi sen diyeceksin ki benim sucum ne bu sorudan yola cikarak benimde bi sucum yok ama issizim tek sucumuz ERKEK olmak bu mantaliteyi anlayamiyorum bu erkekler napacak hem evlerini bakmakla sorumlu olanlar bizler hemde issiz kalanlar anlamak zor...

burcu   11 Eylül 2007, Salı

ben yeni halkla ilşkiler bölümünü kazandım acba daha tahmin edici bilgiler verseler lütfen
nasıl bir meslek okuyorum merak ediyorum

plover   27 Şubat 2008, Çarşamba

oktay arkadaşım Erkekler güzel kadın görmek ister. Kadınlar da güzel kadın görmek ister... demişsin bu ne saçma bir mantıktır kadınlar da erkek görmek ister

Recep AKGÜL   18 Temmuz 2010, Pazar

4 yıl önce tartışmaya açılmış bir konu üzerine şimdi yorum yapmak mantıksız gibi görünse de hala bu sorun çözülebilmiş değil ki buna gerek duyorum. Yaklaşık 15 dakika önce tüm kariyer ve iş bulma sitelerinde iş ilanlarına bakma İŞİMİ bıraktım. Hatırı sayılır derecede bayan talebi var. Neden??? yukarıda yazılanlar gibi patronların gözlerinin önünde ya da yanlarında güzel bayan bulundurma istekleri mi? Eğer öyleyse biz erkekler olarak istediğimiz, sevdiğimiz bir mesleği yapamayacağız. Ya da çok özür dilerim ama o şekilde düşünen erkek patronlar gibi bayan patronlar bulacağız!!!
4 yıl önce TÜHİD başkanı Sn. Fügen Toksü fakültemizde bir konuşma sonrasında dekanımızla birlikte sohbet ederlerken bir soru sormuştum onlara..."Bu meslekte hep bayanlar tercih ediliyor, hatta bazı yerlerde bilginiz olmasa bile sırf güzel oldukları için işe alınanlar var" demiştim. Ve kızgın bir surat ifadesiyle "Hayır! Olur mu hiç öyle şey. Hem biz onun için çalışıp çabalıyoruz" cevabını almıştım. 4 yıl boyunca neyin değiştiğini 15 dk. önce bıraktığım iş arama İŞİNDEN çok iyi anladım. Herhalde şimdi aynı durum olsa ben kızgın bir surat ifadesiyle sorardım o soruyu...
Saygılarımla...

yasemin kanter   19 Temmuz 2010, Pazartesi

bence bu tamamen halkla ilişklerin türkiyedeki algılanışı ile ilgili.maalesef halkla ilikilerin ne olduğunu bilmeyen okadar çok yönetici varki.ama şunu söylemeliyim.erkek olup da çok iyi halkla ilişkiler ya da kurumsal iletişim yöneticileri gördüm.

çağla türk   18 Ağustos 2010, Çarşamba

bu kadınların ve erkeklerin doğasıyla alakalı birşey bence.yani bir erkek müşteri karşısında bayan halkla ilişkilerci görmeyi yeğler.çünkü erkeklerin ilgisini kadınlar çeker kabul etsenizde etmesenizde :) yani görüntü açısından kadınlar daha çok ilgi çekiyor.

Nilay Kayhan   19 Ağustos 2010, Perşembe

merhaba arkadaşlar.. bende bu sene halkla ılıskıler ve reklamcılık bolumunu bıtırdım ve ben de kendı ısımı yapamıyorum suanda.. benım nedenım bıraz farklı basortusu.. okulda okadar basarılı olmama ve hocalarım ve ya arkadaslarım benımle aynı goruste olmasa bıle herbırıyle cok cok ıyı ılıskılerım olmustur..evet zıhnıyet dıs gorunuse bakıyor ne yazıkkı..halbukı halkla ılıskıler ve reklamcılık zeka ısıdır beyın ısıdır..beynınızı kullanamıyorsanız ıstersenız manken olun farketmez ama bunu anlamıyor ınsanlar.. yurtdısında ınsanların gıyımlerıne hıc dıkkat ettınız mı?? hıc onem vermezler bızım kadar cunku adamların ugrasacak baska seylerı var bu yuzden ılerlıyorlar zaten.. herkese ıyı gunler

Turk Atak   22 Ağustos 2010, Pazar

bende bu sene kocaeli üniv. halkla ilişkiler ve tanıtım kazandım. bu bayanların ön planda olduğu meselesini duyunca moralim bozuldu. halbuki bundan önce bana bu bölümde iş sıkıntısı çekmezsin, iş alanı geniş demişlerdi umutlarla girmiştim şuan sizlerden bunları duymak geleceğim hakkında endişlenmeme yol açtı daha üniversiteye başlamadan.

Burçin Aşabay   27 Ağustos 2010, Cuma

Arkadaşlar, halkla ilişkiler mezunu ve 2 yıldır da bu sektörden biri olarak şunları söyleyebilirim:
Kadın eleman tercihinin önceliği diye bir şey varsa da, bu sektöre özgü bir durum değil bu. Kendinizi yetiştirdiyseniz, her yıl halkla ilişkiler bölümünden mezun yüzlerce kişiden bir farkınız olduğunu düşünüyorsanız ve bunun için çabalıyorsanız, bu mesleğin kadın-erkek ayrımı yok!
Benim tanıdığım bir sürü erkek var bu sektörde çalışan.
Öncelikle gerçekten (!) istemeniz ve özgüveninizin gelişmiş olması gerekiyor. Bunun yanında bu meslekte işinize yarayacak özelliklerinizin üstüne gidip (yazı yazma yeteneği gibi) geliştirmeniz gerekli. Yoksa, kadın da olsanız erkek de olsanız, bu sektörde iş bulsanız bile (!) savurup atar bu meslek sizi...
Bol fikirli ve iletişim dolu günler...

aslı islam   9 Ekim 2010, Cumartesi

kadının obje gibi algılanıp gözler önüne sunulmasının daha karlı hesaplı olacagına inanan sektör yalnız halkla ilişkiler degil.
Birçok meslek alanı estetigi ön planda tutuyor. Ancak ne yazık ki estetik yanıltıcı bir kavramdır..
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.