Halkla ilişkiler okumak istiyorum ama...

Haberler - 28 Haziran 2007, Perşembe
Selamlar

Aanadolu öğretmen lisesi artık son sınıf öğrencisiyim buna rağmen halkla ilişkiler okumak istiyorum ve kararlıyım. Kafamda soru işareti oluşturan birkaç konu var. Şöyle ki;
halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile reklamcılık ve halkla ilişkiler arasındaki fark nedir?
kendimi geliştirmek adına üniversitede ne yapabilirim? Her ne kadar okumak istediğim bölüm çalışma alanları gereklilikleri hakkında araştırma yaptıysamda fikirlerinizi almak isterim.
Bir de ben istanbul da okumak istiyorum ne kadar doğru düşünüyorum bilmiyorum ama iş bu meslekte iş alanının İstanbulda daha geniş olduğu ve kendimi daha fazla geliştirebileceğim kanısndayım.Ankara İstanbul İzmir arasında kararsızım.
Ayrıca bu alanda hangi üniversite daha kapsamlı eğitim veriyor araştırmalarıma rağmen çözebilmiş değilim.
Şuanda öss ye hazırlanıyorum ve eğer kazanırsam ki kendime güveniyorum adımlarımı rahat atmak istiyorum hepsi bu. eğer fikirlerinizi benden esirgemezseniz sevinirim. ilginiz için şimdiden çok teşekkür ediyorum .

Mehmet Bozalp

Yorumlar

Fatma Kaya   28 Haziran 2007, Perşembe

lütfen amaa yorumlarınızı bekliyorum. geleceğin halkla ilişkiler uzmanına cevap verin artık.:(

NACİYE ELLİALTI   29 Haziran 2007, Cuma

BEN SELÇUK ÜNİVERSİTESİ HALKLA İLİŞKİLER BÖLÜMÜNDE OKUYORUM VE KESİNLİKLE GELECEGİ OLAN BİR MESLEK BİRDE GÜZEL BİR ÜNİVERSİTE OLURSA TAVSİYE EDERİM...BASARILAR.

NACİYE ELLİALTI   29 Haziran 2007, Cuma

BU ARADA BİRDE HALKLA İLİŞKİLER BÖLÜMÜNDE EN İYİ EGİTİM ESKİŞEHİR ANADOLU ÜNİ. VERİLDİGİNİ DÜSÜNÜYORUM.

orkun   29 Haziran 2007, Cuma

ilk önce söyliyim hiç bir fark yoktur halkla ilişkiler ve reklam halkla ilişkiler ve tanıtım reklam ve halkla ilişkiler arasında. zaten tanıtım reklam demektir. halkla ilişkileri tanıtım (reklamla) birlitek okumak daha faydalı ve daha kapsamlıdır. istanbuldada okuman iyi fikir. ben burda biraz bencil olup istanbul üniversitesinde oku demek isterim. ama iletişimde bikaç tane daha üniversite tavsiye edebilirim sana aslında.çok okuycaksın çok çevrne olması lazım. ve en az 2 yabancı dil bilmen lazım..

ebru yersz   29 Haziran 2007, Cuma

slm arkadaşlar ben ebru bu yıl yeni mezun oldum ve halkla ilişkiler okumak istiyorum sizce iyi bir seçimmi yoksa fikrimi değiştirmeliyimmi nolur yardım edin fikirlerinize çok ihtiyacım var şimdiden tşkler

selen   29 Haziran 2007, Cuma

merhabalar.ben düz lisede okuyorum 2. sınıfa geçtim halkla ilişkiler okumaya karar verdim.ancak meslekten mi okumak daha iyi yoksa düzden mi okusam karar veremedim. yorumlarınızı bekliyorum.

selen   29 Haziran 2007, Cuma

halka ilişkiler okumak istiyorum.düz liseye gidiyorum .düzdne okuyup üniversite sınavında kazanmak çok şey kaybettiriyormu?illa meslek liselerine mi gitmek gerekiyor?yardım cı olursanız sevinirim.

A.Ç   29 Haziran 2007, Cuma

sayın orkun´ a katılıyorum. halkla ilişkilerin yanında tanıtım,reklamcılık vs. olması halkla ilişkileri karmaşık bir olay haline getirmiyor. Daha fazla önemsendiğini gösteriyor bence. Zaten halkla ilişkilerde bu branşlarla gayet yakından ilgili...
ORKUN´un dediklerine bir de şu şekilde katılıyorum: halkla ilişkiler iyi bir çevre gerektiriyor ve dik başlı olmamayı öneriyor... Yabancı dil konusunda ise başlangıç olarak ingilizcenin yeterli olabileceğini düşünüyorum...
Halkla ilişkilerin yanında başka isimlerin geçmesi sakın seni korkutmasın, halkla ilişkiler-reklam alanında uğraş veriyorum ve seneye mezun olacağım. Diyeceğim odur ki; korkulcak birşey yok çok daha faydalı oluyor...iyi günler...

Fatma Kaya   29 Haziran 2007, Cuma

bu konuda uzman kişilerden cvp bekliyorum lütfen ama şahnur hanım siz bari cevap verin :(

kıvırcık   29 Haziran 2007, Cuma

slm arkadaslar ben meslek cıkıslıyım bu yıl sınva gırdım ve 310 puanım bu puanla halkla ilişkiler iki yıllık gelır mi hani 30 puan cıvarı kırılıyor ya

elif   3 Temmuz 2007, Salı

ben halkla ilişkiler ve tanıtım bölümünde okuyorum istanbul üniversitesinde. öncelikle sana bu okula gelmemeni tavsiye ederek başlamak isterim. halkla ilişkiler adına herhangi bir uygulamayla karşılasamazsın, kendi dalından derslerin olmadığı için başka bölümlerden ders seçmek zoprunda kalırsın ders programı değiştiğinde asıl alman gereken dersler alt sınıfa geçer ve sen alt sınıftan derste alamazsın notlada korkutulursun vs... yani açıçası ben tatmin olmadım ve umudum iş hayatında sanırım orada öğrenicem herşeyi.Bir diğer konu olan aralarında ne fark var halkla ilişkiler ve tanıtım bölümünde reklam ve pazarlama dersleri de alıyorsun diğerlerini bilmiyorum. umarım yardımcı olmuşumdur.

çiğdem   3 Temmuz 2007, Salı

sevgili arkadaşlar halkla ilişkiler ilk bakışta kulağa hoş gelebilir aa ne güzel meslek diye düşünebilirsiniz.ben halkla ilişkiler mezunuyum..bu bölümü okumuş olmanız sizin iş bulmanızda yardımcı olmuyor..şimdi halkla ilişkiler kursları açılmış onlara gitseniz yeterli..bu mesleği alaylılar almış götürüyo..okumuşlar pek yer yok..yerinin olmasını istiyosan bi 5 10 sene alaylıların altında ezileceksin ondan sonra belki bi yerlere gelebilirisn. sırf okumuş olmak için okumayın sonrasını düşünün ilerde size gelecek sunacak meslekleri seçin..benim düştüğüm hataya düşmeyin..zira iş hayatı sizin hayal ettiğiniz gibi olmuyor...

FATMA   5 Temmuz 2007, Perşembe

halkla ilişkiler herkesin yapabileceği bi meslek değil bence. ayrıca halkla ilişkiler ile reklam aynı şey değildir. bir halkla ilişkilerin amacı afiş yapmak değildir. yapılması gerekliliğine karar vermektir. o afişi tasarlayansa reklamcıdır. sadece halkla ilişkiler okursan afiş tasarlamayı öğrenirsin reklam yapmayı öğrenemezsin ama halkla ilişkiler ve tanıtım okursan ikisini birlikte öğrenirsin benden sana tavsiye hit oku çünkü 2. sınıfta muhakkak ikisinden biri üzerinde yoğunlaşman gerekecek. yaşın ilerlediği için ve öğrendiğin için tercih yapman kolay olacaktır. ama karakterinin halkla ilşkilere uygun olması şarttır. ayrıca herşey sende başlar hiç kimseyi dinleme eğer bu mesleği istiyorsan iş imkanı çooooooook eğer istemiyorsan hiç yooooook

yafes   12 Temmuz 2007, Perşembe

ARKADASLAR REKLAMCILIK VE HALKLA ILISKILERLE HALKLA ILISKILER VE TANITIM AYNI SEY MI YOKSA FARKLILIGI NEDIR

ali ihsan ertürk   13 Temmuz 2007, Cuma

slm arkadaşlar ben düz lise çıkışlıyım ve öss de 305 aldım halkla ilişkiler okumak istiyorum ama sonrasından korkuyorum ya iş bulamasam diyorum iş imkanlarını ne dercede var ve iş bulmak için ne yapmam gerekiyor arkadaşlar lütfen sizin fikirleririnize ihtiyacım var eğer bu konu hakkında bir bilginiz varsa beni aydınlatırsanız sevinirim şimdidien teşekkürler

serhat   13 Temmuz 2007, Cuma

Ben halkla ilişkiler ve reklamcıklık bölümünü seçmek istiyorum.Bana üniversite önerirmisiniz?
Şimdiden teşekkürler.

selin   13 Temmuz 2007, Cuma

ben ist.da bi üniversitede halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü okumak istiyorum.Ama en iyisi diye bir şey duymadım..Hangi üniversite dersiniz ist. da olacak..

oktay   16 Temmuz 2007, Pazartesi

merhaba arkadaşlar, ben geçen sene halkla ilişkiler ve tanıtım bölümünden mezun oldum. bu mesleği yapmak istiyorsanız ilk başta ve en önemlisi kendinize sonsuz bir güveniniz olmalı. girişken öğrencilerin başarılı olduğu bir alan olduğunu söyleyebilirim. Ayrıuca okuyacağınız okul da çok önemli mesela size Anadolu üniversitesini tavsiye edebilirim. son olarak bana göre bayanaların bu alanda iş bulması daha kolay.

Mc   16 Temmuz 2007, Pazartesi

mrhaba arkadaşlar.. ben anadolu üniversitesi reklamcılık vehalkla ilişkiler 3. sınıf öğrencisiyim. öncelikle seçimlerinizde çok özen göstermenizi önererek başlamak istiyorum. ben bi tercih yaptım ve şu an o kadar mutluyum ki. hakkını veren hocalar bunun dışında kendini geliştirme eğitimi de veriyor fakültemiz. sektörün istanbulda olduğu ise doğru. ancak kendine bi kapı açmak gerçekten de insanın kendi elinde. ayrıntılı sorularınız olursa cevaplamaya hazırım. kolay gelsin..

Bir Fikir   16 Temmuz 2007, Pazartesi

Sevgili Gençler,
PR E-Group´a gelen bir e-maille sizlerin sorularından haberdar oldum. Bir iki cümle ile fikirlerimi iletmek isterim. 1993 yılında gayet bilinçli bir tercih ile halkla ilişkiler bölümünü yazdım ve Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi´ni kazandım. Tercihimi de dershanede yapılan bir kişilik testi sonunda belirlemiştim, o teste göre ikna kabiliyetim yüksek çıkmış ve öğretmenlerim de bana halkla ilişkileri önermişti. Sizlere de tavsiyem, öncelikle imkanınız var ise, ilgi alanlarınız ve kabiliyetlerinizin eğiliminin ne olduğunu az çok görebilmek için, bu türde bir test yapmanız. Ardından çıkacak sonuçlara göre meslek seçiminizdeki alternatifleri belirleyebilirsiniz. Halkla ilişkileri meslek olarak seçmek için, öncelikle çok sabırlı, anlayışlı, soğukkanlı olmanız, gözünüzün kulağınız herşeyi görüp duyması gerekli. Hemen her konuda birkaç cümle ile fikrinizi ifade edecek bilgiye sahip olmanız, her zaman işinizi kolaylaştırır. Üniversitelere gelince, bizim zamanımızda çok fazla özel üniversite yoktu, o yüzden size devlet üniversiteleri için fikrimi söyleyebilirim. Bizim zamanımızda, İletişim Fakültelerine genelde radyo-tv-sinema, gazetecilik ve halkla ilişkiler-reklamcılık bölümleri bağlıydı. Bu bölümlerden hangisine girerseniz girin, genelde ilk iki yıl ortak ders alıp, 3. yılda bölümlerinize ayrılırdınız. Bu nedenle bir bölümden mezun olup, diğer bölümle ilgili sektörde çalışmak, çok da tuhaf değildi. O nedenle üniversiteye başladığınızda, bölümler ile ilgili kendi gözleminizi yapıp nereden devam edeceğinize karar verebilirsiniz. Hangi bölümle başlarsanız başlayın; mühim olan okul ile birlikte derslerinizi aksatmadan devam edebileceğiniz part-time bir iştir. Yalnızca yaz aylarında yapılan stajların getirisi tartışmalı. Bu nedenle, bir yandan teorik bilgiyi alıp, bir yandan da sektördeki uygulamayı göreceğiniz bir formül çok faydalı sonuçlar getirebilecektir (Ben 2. sınıfa başlarken, birçok şirketin kapısına "maaş, ssk, yol, yemek vb. gibi bir beklenti olmadan part-time çalışmak istediğimi belirttim, sonunda da Pars-McCann/Erickson Reklam Ajansı´nda müşteri temsilcisi asistanı olarak işe başladım.). Bildiğim kadarı ile birçok üniversitenin ders programı buna imkan veriyor. Özellikle Marmara Üniversitesi´nin akademik kadrosu ve yönetiminin sektörel ilişkileri, eğitim içerikleri dikkate alındığında, özellikle halkla ilişkiler bölümü için tercih edilebileceği görüşündeyim. Önemli olan okul hayatı boyunca, derslere ek olarak kendinize kattıklarınız. Bu nedenle, mutlaka paralel olarak ingilizce ile ilgili bilgilerinizi güncelleyecek çalışmalarda da bulunmanız gerekecektir. Lisans eğitiminizi işletme yüksek lisansı ile tamamlamak da yer alacağınız görevlerde ihtiyaç duyacağınız analitik bakış açısı, bütçe hesapları ve karar verme teknikleri ile ilgili desteği sağlayacaktır. Hepinize başarılı bir öğrenim hayatı diliyorum.

esin türkoğlu   16 Temmuz 2007, Pazartesi

merhaba ben 17 yasındayım.we lise 3 egeçtim.halkla ilişkiler ve reklamcılık okumak istiyorum.bu mesleği gerçekten çok istiyorum v basarabileceğime inanıyorum.bu bölümde okuyan arkadaslara sesleniyorum.iyi bir üniversitede dereceyle bitirildiğinde en iyi yerler bize kollarını açar öyle değil mi?
yani iş olanağı geniş çerçevede war mı?simdiden tesekkürler

ÜLKER CANITEZER   18 Temmuz 2007, Çarşamba

arkadaslar ben selcuk ünw halkla ilişkiler bölümü 2. sınıf öğrencisiyim.öncelikle anadolu üniversitesi daha sonrada selcuk ve marmara üniversitesini tavsiye ederim.halkla ilişkiler bence mesleklerin en güzeli tercihlerinize eklerseniz eminim pişman olmayacaksınız.şimdiden hepinize basarılar

handeege   18 Temmuz 2007, Çarşamba

arkadaslar ben halkla ilişkiler son sınıf öğrencisiyim ve sorularınız bir zamanlar benımde en zor sorularımdı. öncelikle bolum isimleri konusunda sunu soyleyebilirimki çok farklılık gostermıyorlar. genellıkle aynı ders içeriklerine ahıp hepsı ve en onemlisi iş ararken bır artı veya eksı getırmıyorlar hepsının ortak sansı var. hangı okul sorusuna öncelıkle nerde mutlu olacaksanız orda cevabından sonra ege,anadolu ve istanbul derim. ama size bir tavsıye gercekten istamıyorsanız ve kendınızden emın değilseniz bir kere daha düşünü çünkü cook güzel bir işimiz olmasına ragmen sevmeden yapılmayacak kadar zor. şimdiden kolay gelsın

israfil   18 Temmuz 2007, Çarşamba

slm arkadaşlar anadolu lisesi 2.sınıftayım halkla ilkişkiler okumak istiyorum . ama meslek hakkında çok az bilgim var.iş imkanı varmı? bir çok sorum var beni aydınlatırsanız çok sevinirim. teşekürler

ayda sarıgül   18 Temmuz 2007, Çarşamba

merhaba ben bir eşitağırlık öğrencisiyim bu sene sınava sözelden girdim ve sözel puanım geldi halkla ilişkiler bölümünü çok istiyorum
yalnız kafama takılan bişiy var halkla ilişkiler ortak alan mı yoksa sadece sözel öğrencilerinin tercih hakkkımı?

özgür   18 Temmuz 2007, Çarşamba

slm arkadaşlar , bu yıl öss ye girdim ve iyi bi puan aldım marmara halkla ilişkiler seçmek istiyorum ama halkla ilişkiler hakkında pek te iyi şeyler duymadım iş alanının olmadığını ya da çok zor olduğunu söylüyorlar ne derece doğru _? lütfen yardım edin yorumlarınızı bekliyorum

BİR FİKİR´E Aydan   18 Temmuz 2007, Çarşamba

bir fikir ´e; bu yıl yabancı dil ağırlıklı bir lisenin sözel bölümünden mezun oldum.öss ye girdim ve 315.300 puan çıkardım.tercih yapmayı düşünüyorum.ama kafam karmakarışık.ailem öğretmenlik istiyor sözel çıkışlı olduğum için öğretmen atamaları çok zor ve zaten bende pek istemiyorm açıkçası bana göre değil...halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü çok dikkatimi çekiyor biraz araştırdım iş ve işçi bulma kurumu sitesinden, dersanemizin verdiği meslekler rehberinden fln...ama bayat geliyor yani orda yazılanlar kalıplaşmış şeyler...ben gerçeği istiyorum tecrübeyi yaşanmışı...bu yorumları okuduktan sonrada sizden bilgi istemeye karar verdim..tercihlere az kaldı acilen karar vermeliyim..bu meslek için sayılan özelliklerin de hepsini taşıyor gibiyim..eğer bu mesleği seçersem bana getirirleri ne olur bu işte neler yapılır bende neler götürür...?devlete daya kendini diyenlere inat bi garantisi olabilirmi...fikirlerinizi bekliyorum.vakit ayırdığınız için teşekkür ederim

hilal   18 Temmuz 2007, Çarşamba

merhaba ben de bu sene öss ye girdim ve birçok arkadaş gibi tercih aşamasındayım aslında ne istediğimi biliyorum ama her istediğim olurmu bilemiyorum.Şu an tercihlerim arasında halkla ilişkilerde var bölüm hakkında az çok araştırma yaptım ancak asıl bilmem gereken şeyleri bilmiyorum bi dershane maduru olduğum için dershane hocalarımla görüşemedim.Benim sorum:halkla ilişkiler bölümü ortak alan mı?bunu hiçbiryerde bulamadım yardımcı olursanız sevinirim.

tamer   18 Temmuz 2007, Çarşamba

sayın fatma kaya size şu yönden katılmıyorum. bende halkla iişkiler bölümü okumak istiyorum ama nası olursa olsun nerde olursa olsun maddi durumun iyiyse her nerde olursa olsun okuyun ben bu sene okulu bitirdim ama bende senin gibiyim bende kararsızım ne yapacağımı bilmiyorum ama tercihin ne olusa olsun istanbul, ankara veya izmir hiç fark etmez sen en iyisini yapmaya çalış her ne olursa olsun

SARİYE   18 Temmuz 2007, Çarşamba

mrb.Arkadaşlar tüm atılan yorumları okudum ve bende farklı bişey soracam.Ben meslek çıkışlıyım ve öss sözel puanımda 4 yıllık Halkla ilişkiler için yetersiz.Bende 2 yıllığına gitsem ordan geçiş yapmak için çalışsam.Çünkü baya istiyorum bu bölümü sizce geçiş yani 2+2 olabilir mi.

esin   19 Temmuz 2007, Perşembe

merhabalar ben esin. halkla ilişkiler bölümünü okuyorum.özgür arkadaşıma sesleniyorum. arkadaşım bu bölüm çok güzel ve iş olanakları çok fazla olan bir bölüm. sen pasif kalırsan iş bulaman zor olabilir belki ama kendini geliştirdikten sonra heryerde çok kolay iş bulabilirsin. bu biraz da senin elinde. senin hakkında hayırlısı olsun. başarılar

elif   19 Temmuz 2007, Perşembe

merhaba ben bu sene üniversite sınavına girdim ve halkla ilişkiler bölümünü seçmek istiyorum ama bu konuda yeterli bilgim yok ayrıca üniversite olarak da kararsızım edirne ve istanbul arasında kaldım bana yardımcı olursanız sevinirim şimdiden ilginiz için teşekkürler

_mrv_   23 Temmuz 2007, Pazartesi

slm arkadaşlar ben de bu sene sınava girip hit okumak isteyenlerdenim.bütün yorumları okudum ama biraz kafam karıştı.hem iş imkanı hem de eğitim olarak marmara ünvnin en ii olduğunu düşünüyordum ama okuyan arkadaşlar anadolu ünv diyorlar burada okuduğum kadarıyla bununl ilgili net birşey söyleyebilirmisiniz?bide acil olursa çoooooook sevinirim.şimdiden teşekkürler.

hasan erkoc   23 Temmuz 2007, Pazartesi

ya arkadaslar ben bütün yorumları okudum ve gercekten de epey bir bilgi sahibi oldum ben de bu yıl öss ye girdim ve selcuk üniv h.i.tanıtım bölümüne yetecek puanı aldım iş olanaklarını ve selcuk üniversitesinin bu bölümdeki önemini merak ediyorum yardımcı olrsanız cok m.olurum

nisa   24 Temmuz 2007, Salı

Arkadaşlar halkla ilişkilerin en iyi olduğu okul falan yoktur bence.Kendini geliştirebi
lmeniz önemlidir.Bütün okullarda teorisini görüosun dersin ve ders konuları aynı oluyo.Ayrıca iş imkanı geniş olan bir bölüm,eğer kendinize güveniyorsanız bu bölümü hiç düşünmeden seçin derim ben.Gönlünüzden hangi okul geçiosa onu seçin tercih sizin.Bende Namık Kemal Üniversitesi Halkla İlişkiler 2. sınıf öğrencisiyim.

melih   25 Temmuz 2007, Çarşamba

selam arkadaslar ben eskısehırde halkla ılıskıler ve reklamcılık okumak ıstıyorum ama ıssız kalacagım soylenıo.reklam ısteyenler reklamcılara halkla ılıskıler mezzunu ısteyen onlara yonelır sen ortada kalırsın denıyor.bana acıl yardımcı olacak bırıne ıhtıyacım var.tercıhler basladı cunku.ozellıkle bu bolumde okuyan arkadasların tavsıyelerını beklıyorum

asim   25 Temmuz 2007, Çarşamba

ya doslar ben ortak alandan girdim ama hangi bölüm ortak halkla ilşkiler ve tanıtım mı yoksa halkla ilişkilert ve
reklamcılık mı ve hangi ünüversiteleri tercih edebilirim ki yardimlariniz için şimdiden teşekkürler herkese başarilar

yaren   25 Temmuz 2007, Çarşamba

slm arkadaşlar ben iktisat 1. sınıf öğrencisiyim.Ama hiç sevmiyorum bölümümü.Halkla ilişkiler okumak çok istedim ama ailem istemediği için yazmadım.Şimdi keşke yazsaydım diyorum ama........... Sonra düşündüm ve tekrar denemeye karar verdim çünkü halkla ilişkiler okumak istiyorum.Ne istiyorsanız onu okuyun benim gibi sonra pişman olursunuz.hayat sizin hayatınız iyi düşünün...

ilhan   25 Temmuz 2007, Çarşamba

ya arkadaşlar bende halkla ilişkiler okumak istiyorum ama çevremdekiler bana bi erkeğin iş bulamayacağini söylüyorlar.sizcee iş bulabilme imkanım var mı

zafer   25 Temmuz 2007, Çarşamba

,slm ben bu sene öss de 314 aldm ve halkla ilşkiler ve tanıtım yazdm ve byük ihtimalle gazi üviversitesi gelicek,gazi üniversitesi halkla ilşkiler iiii midir yoksa yanlıs bir seçimmi?

kaan   27 Temmuz 2007, Cuma

arkadaşlar bana soracaak olursanız halkla ilişkilerin türküyedeki babası anadolu üniversitesi...eğitimi harika...iş olanakları diğerlerine göre daha fazla..bu arada halkla ilişkiler ve reklemcılık tm den ortak alan,halkla ilişkiler ve tanıtım sadece söz-2 puanıyla alıyor.bu arada kıvırcık sen o puanla kıbrıstakilerin dört yıllık paralısına girersin.ama illa devlet diyosan 2 yıllığa gidersin...ama şunuda unutma rakiplerin iletişim meslek lisesi çıkışlı ve onlar bu bölüme direkt geçiyorlar..dikkatli ol başarılar.

şükran   28 Temmuz 2007, Cumartesi

slm arkadaşlar ben şükran.selçuk üni.halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü 2. sınıf öğrencisi oldum.benimle beraber aynı bölümü okuyan ya da okumuş arkdaşlar kendilerini geliştirmek amacıyla neler yapıyorlar.staj mı kurs mu, vs.ben bu konuda sizlerden bilgi almak istiyorum.ilgilenirseniz sewinirim.şimdiden teşekkürler.(özellikle iç anadolu bölgesinde ikamet eden genç halkla ilişkiler uzmanları ilgilenirse benim açımdan ii olur) msn adresim sukranturkay_40@hotmail.com

aşkın   29 Temmuz 2007, Pazar

ben 2 yıllık halkla ilişkılr okumak istıyorum ama iş imkani hakkında bılgım yok işsız kalırmıyı ve 4 ıllıga çıkarabılırmıyım bılgılendırırsenız sevınırım tesekkurler

melike özkan   29 Temmuz 2007, Pazar

ben bu sene össye girdim ve 319 yaptım halkla ilişkiler ve tanıtım aklımda yoktu ancak son anda ona karar verdim puanım marmarayı tutuyo ama meslek hakkında hiçbir bilgim yok ne yapacağıma karar veremedim yardımcı olursanız sevinirim birde bu meslleği yapabilmek için karakter özelliklerinin ne olması gerekiyo ??lütfen cevap verin..bu meslek hakkında bilgisi 0 olan bi kişi okulun hakkını verebilirmi??

betül   30 Temmuz 2007, Pazartesi

arkadaşlar bende bu sene mezun oldum ve eskişehir anadolu üniversitesi halkla ilişkiler seçtm ve çok memnunum işallahta gelirrr bence kendinizi geliştirirseniz herşey kolay olurr her konuda atılgan olun korkmadan cvp verin sorularaa bence herşey kolaylaşırr ben tarcihim gerçekleşirse direk ingilizce kursuna gidip dil kursu alacam sonrada diğer dilleri ve mesleğimdede çok iyi olacağıma inanıyorum zaten herşey inanmakla olur emin olun

kaan   30 Temmuz 2007, Pazartesi

arkadaşlar işin doğrusu şu ki bizim sektör türkiyede standartların altında seyrediyor...geçen gün gazetede okudum bir otelin halkla ilişkiler müdiresi boğaziçi turizmcilik mezunu.başka holdinglerde işletme,iktisat mezunları hababam halkla ilişkiler yapıyorlar.daha doğrusu yaptıklarını zannediyorlar...bana kalırsa bu konuda okullu olmak şart.bu meslektekiler her ne kadar kalite yetişsede patronlar bunu anlamıyorlar.biraz düşünsenize işletme mezunu iletişim alanında kendi bilgilerini kullanamadıktan sonra ne gerek var onu işe almaya?sizcede biraz saçmalık değil mi?artık türkiye´ye hakkıyla bir yerlere gelmiş iletişim fakültesi çıkışlı halkla ilişkiler uzmanı aranmalı bence ...bu arada yazılanlara kısa bir cevap halkla ilişkilerin yanında reklamcılık ve tanıtım olması bölümün adını güçlendiriyor.düz halkla ilişkilerden daha iyi en azından.ders içeriklerinde çok az bir fark var zaten.bu alan herkese mutluluk getirir hiç merak etmeyin...lisans mezunları ingilizceyi geliştirip y.lisans yaptılarmı rahat iş bulurlar.tabi bir de staj olması sizi vazgeçilmez kılar.önlisans mezunlarına tavsiyem staj artı iyi bir ingilizce...herkese başarılar...

yaprak   31 Temmuz 2007, Salı

meraba..senelerden beri iletişim sektörünü istiyordum..ama eşit ağırlıkçıydım..bu sene ortak alandan anadolu üniversitesi reklamcılık ve halkla ilişkiler bölümünü yazdım..puanım arttı üstelik..yüksek olasılıkla bu bölüme yerleşeceğim ..ancak söylenenlere bakılacak olursa hazırlık sınıf epey ürkütücüymüş..gözünün yaşına bakmıyorlar dendi..ingilizcemde oldukça kötü..hazırlık sınıfında kalanlar başka bölümlere yerleştiriliyormuş..bu bölümde okuyanlardan bilgi edinmek istiyorum..teşekkürler

hülya   1 Ağustos 2007, Çarşamba

ben eşit ağırlık bölümünden mezunum halkla ilişkiler ve tanıtım yazmak istiyorum ama halkla ilşkiler ve reklamcılıkla halkla ilişkiler ve tanıtım aynı şeymi diye soracaktım.cevep verirseniz sevinirim.

murat   1 Ağustos 2007, Çarşamba

arkadaşlar ben muğla univ arkeoloji oğrene cisiydim fakat arkeolojiye ısınamadım ve bu yıl oss ye bir ay kala kararımı degiştirdim ve tekrar sınava girdim ve 316 puan aldım istanbul universitesi halkla ilişkiler okumak istiyorum fakat kendimi bu alanda nasıl geliştirecegimi bilmiyorum sizce kendime nasıl bir hedef belirlemeliyim bu alanda yurt dısına cıkmak istiyorum bunu nasıl başarabilirim erasmus veya farklı bir programla univ yurt dısına gonderiyormu yardımınız için şimdiden teşekur ederim muratsaglam4081@hotmail.com adresine mail atarsanız sewinirim herkese iii kendini geliştirmeler

SARİYE   1 Ağustos 2007, Çarşamba

Aşkın benimde sorunum seninle aynı bende bu 2+2 olayını sormuştum ama galiba kimsenin bi fikri yok.Bende Namık kemal ün,ısparta ve kocaeli kandıra Meslek Yüksek Okullarının Halkla ilişkiler bölümün tercih ettim kendi düşüncemle.İnş. hayırlısı olur eğer gelirsede gider 2+2 yapmaya çalışırım ben sanıyorum ki direk 2 yıldan mezun olunca iş imkanın olmayacağını...

HALİL   1 Ağustos 2007, Çarşamba

Benimde sorunum aynı halkla ilişkilerde 2+2 olayını cevaplayacak kimse yok mu? Akdeniz,selçuk, çanakkale, pamukkale s.demirel 2 yıllık halkla ilişkileri tercih ettim. Bu üniv. 2+2 olabiliyor mu?

hatice öge   1 Ağustos 2007, Çarşamba

halkla ilişkiler ortak alan değil

gülşah   1 Ağustos 2007, Çarşamba

mrhaba lise 1e geçtim tercihlerimi genellikle ticaret meslek liselerine yaptım büyük ihtimalle tic.mes.lisesine gidicem bu liseden mezun olunca halkla ilşkiler ve tanıtım bölümünü okuyabilir miyim

bilal_er   2 Ağustos 2007, Perşembe

merhaba arkadaşlar selçuk üniversitesi halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü son sınıf öğrencisiyim öncelikle bir arkadaşımız halkla ilişkiler ve tanıtım ile reklamcılık aynı şey mi diye sormuş. özel üniversiteler hariç TÜRKİYE de halkla ilişkiler ve reklamcılık sadece eskişehir deki üniversitede var onun haricindeki tüm üniversitelerdeki ileştim bölümünde bulunan bölümler halkla ilişkiler ve tanıtım olarak geçmektedir. Bir fark mı tam olarak bilmiyorum fakat halkla ilişkire ve tanıtım okurken hem halkla ilişkiler hem insan kaynakları , satış danışmanlığı pazarlamana yani ve reklamcılık olarak bir çok ders görüyorsunuz tabi bunlar seçmeli olarak kim hangisine daha yatkınsa onu seçerek alıyor. bilginize. Bazı arkadaşlarımızda 2+2 yi sormuş tabiki iki yıllıktan 4 yıllıga geçiş var dikey geçiş sınavına girerek bunu gerçekleştirebilirsiniz. sadece halkla ilişkilerden değil başka bir kaç bölümden daha halkla ilişkiler ve tanıtım bölümünün 4 yıllığına geçiş hakkı bulunmaktadır. tereddütle olan arkadaşlarıma yine söyleyeyim okunması gereken eğlenceli bir bölüm iş konusu bu devirde herkesin derdi aynı kim kendini yetiştirrse o iş bulur sıkıntı olmaz boş yatarsak bulamayız orası kesin :) bilal_er_25@hot buradan da yardımcı olabilirim arkadaşlar sorusu olan oradanda sorabilir daha detaylı sorusu olanlar icin bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışcağım herkese başarılar.

Bir Fikir   8 Ağustos 2007, Çarşamba

Sevgili Aydan,

Sanırım seni yanıtlamakta geç kaldım, tercihlerini çoktan yaptın. Ama yine de sorularını elimden geldiğince yanıtlamaya çalışmak isterim. Öncelikle edindiğin bilgilerin seni yeterince aydınlatmadığını belirtmişsin, aynı görüşteyim. Halkla ilişkiler maalesef böyle bir meslek. Bu işi yapmadıkça, kendisi hakkında doğru bilgiye sahip olamıyorsun. İçeriğini çok fazla anlatamadığımız için de, dışarıdan bakıldığında da herkesin yapabileceği bir meslek olarak görülüyor. Birçok arkadaşımız tanımlamış ama, “bu işte neler yapılır”ın cevabı; bir kurum, kuruluş, kişi ya da bir olay için planlanmış iletişim çalışmalarının bir bütünüdür halkla ilişkiler. Bu çalışmalar ile, doğru algılanmayı ve doğru imajın yaratılmasını hedeflersiniz. Ailenin senin geleceğini garanti altına almayı istemesi çok doğal. Ama şöyle bir yolla ortada buluşabilirsiniz. Halkla ilişkiler okuyarak da devlette çalışabilirsin. Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere, hemen her devlet dairesinin, ayrıca tüm yerel yönetimlerin (belediye vb.), diğer kamu kuruluşlarının (il özel idaresi vb.) halkla ilişkiler birimi var. Öneöli olan alacağın eğitimi, mutlaka yabancı dil ve olabiliyorsa bir yüksek lisans programı ile desteklemek. Sonrasında çalışmak istediğin yönü zaten, eğitimde gözlemlediklerin, stajların ile sen belirleyebileceksin. Dilerim, mutlu olacağın tercihine en kısa sürede kavuşursun.

kaan   9 Ağustos 2007, Perşembe

arkadaşlar sitemizde yoğun olarak tartışılan bir konuya cevap vermek istedim.en iyi iletişim fakülteleri:

1- Anadolu Üniversitesi İletişim Fakültesi
2- Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi
3- Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi
4- Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi
5- Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi
6- Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi
7- İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
8- Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi

ewet arkadaşlar durum böyle...kararı ve yorumu sizlere kalmış...unutmayın geçmişi silemezsiniz ama gelecek daima sizlerin elindedir.inanın ve isteklerinizin peşinde koşun.her meslekte işsiz kalınma olasılığı olduğunu aklınızın bir köşesine yazın.hayat bir kere geliyoruz ve eğitim hayatta ki en önemli faktörlerden birisi.kendinize güvenin isteklerinizi göz önünde bulundurun...sevgiler herkese.


Burçin Aşabay   27 Ağustos 2010, Cuma

Arkadaşlar
ORKUN ve A.Ç.'nin yorumlarından sonrasını okumaya kalbim dayanmadı!
Bu nasıl bir anlayış nasıl bir zihniyet anlamadım.
Halkla ilişkilerin reklamla farkı olmadığını, İngilizcenin başlangıç seviyesinde yeterli olabileceğini söylemek hangi mantığa sığar?
LÜTFEN!! Bilmiyorsanız, yorum da yapmayın.
Meslekten ve sektördenseniz de acilen bu alanda birşeyler öğrenmeniz gerektiğini dşünüyorum!
Fatma'cığım senin sorunun cevabı oluşmuştur sanıyorum. Umarım istediğin bir okulda istediğin bölümde okuyor ve mutlusundur...

MIZRAP TAŞKÖPRÜ   17 Eylül 2010, Cuma

2005 Selçuk Üni mezunuyum, özel bir şirkette halkla iliskiler reklam müdürüyüm.. Bu mesleği tercih edecek arkadaslara tavsiyem bu mesleği tercih etmeden önce iyi düsünmeleri.Zira halkla ilişkiler alanında iş bulmak sanıldığı kadar kolay değil, kaldı ki mezun olunan üniversitede o kadar önemli görünmüyor. Çünkü bu meslek Türkiye de haala oturmus bir konumda değil. Mezun olduktan sonra en az iki sene sıkıntı çekmeyi şimdiden göze almanız gerekiyor..Yeni mezun olan arkadaslar başvuru yaptıkları şirketlerde hemen müdür/uzman olarak çalışacaklarını sanıyorlar ama maalesef gerçekler sanıldığı gibi olmuyor..:( Ayrıca staj yaptığınız yeri seçerken dikkatli olmanızı, iş yaşamınızda staj yapılan yerin büyük etkisi olduğunu hatırlatmak isterim.

kübra dağ   28 Eylül 2010, Salı

merhaba;
ben anadolu kız meslek lisesinde okuyorum ve 3.sınıftayım.halkla ilşkiler ve organizasyon okuyorum.Bizim halkla ilişkiler öğretmenimiz konya selçuk üniverstesınde okumuş ve bizde öğrenci olarak ilgimiz konya selçuk üniverstesine gtti.hem araştrma yaptık hemde öğretmenimize sorduk...araştırmalarımzdan ve öğretmenimizden aldğımız cevap konya selçuk üniverstesi iletişim fakültesi oldu.şimdi konya selçuk üniverstesını kazanmak için çabalıyoruz...inşallah kazanrız...
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.