Gazetelerin geleceği ve PR

Makaleler - 20 Eylül 2011, Salı

Geçtiğimiz günlerde Başbakan Erdoğan’ın, MİT görevlileri ile PKK yöneticilerine ait olduğu söylenen kayıtlarla ilgili olarak “Sızma nasıl olmuş, onu araştırıyoruz. Ama hatası olsa da Hakan Beyi (MİT Müsteşarı Hakan Fidan) harcatmam” açıklaması ertesi gün 5 ayrı gazetede aynı başlıkla yayınlandı: “HAKAN BEY’İ HARCATMAM”…
Profesyonel gazeteciliğimi bir kenara bırakıp, profesyonel gazete okuru olarak artık gazete okumamaya karar verdim.
Hükümetin medya üzerindeki baskıcı tutumu, yandaşlık çabaları ve “özel haber” anlayışının bitme noktasına gelmesi gazetelerimizi de ne yazık ki hükümet bülteni haline getirmiş durumda. Yandaş gazetelerin yalakalıkları kadar, muhalif duruşu olan gazetelerin boş bağırışları da gazeteciliğin sonunun yaklaştığını işaret ediyor.  
Bir zamanlar gazete tirajları konuşulurken, Hürriyet Gazetesi’nin sabit tirajı hep tartışma konusu olurdu. Kendine has bir duruşu olan Hürriyet’in, hükümet yanlısı olması durumunda yakalayacağı tiraj iştah kabartıyordu.
Çünkü Hürriyet’in hiçbir dönem hükümet yanlısı bir yayın yapmayacağı biliniyordu. Bu örnekten yola çıkarak açıkça söyleyebilirim ki, bugün gazetelerin kendine özgü duruşu ve yayın çizgisi eskisi kadar sağlam görünmüyor.
Bir süre sonra belediye hizmetlerinin haber yapıldığı büyük gazetelere para verecek duruma gelmeyeceğimizi umut etmek istiyorum.
İşte tam bu noktada umutlarımın suya düşeceğini gösteren bir tablo çıkıyor karşıma…
PR sektörü artık haber değeri taşıyan marka bültenlerini de yayınlatmakta zorluk çekmeye başladı. Gazetecilerin posta kutusunda silinip giden yüzlerce haberi ancak sosyal medyada paylaşılınca öğrenebiliyor hale geldik.
Bu durumun gazetecilerle pek ilgisi olmasa da hükümetin sürekli yeni kural ve yasaklar koyması yazıişleri üzerinde bir baskı oluşturuyor. Yazıişleri üzerindeki “ne kadar marka haberi, o kadar  hükümet haberi” zorlamasını görüyoruz sayfa aralarında. Zaten ayakta durmakta zorlanan gazeteler, herhangi bir ceza almamak adına daha az marka haberi yapmak zorunda bırakılıyor.
Eğer hükümete yakın bir marka için PR yapıyorsanız, bu makaleyi dikkate almayınız…
 

Mehmet Emin Özbey

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.