reklam
reklam
reklam
reklam

European Communication Monitor'17 sonuçları açıklandı!

Haberler - 3 Temmuz 2017, Pazartesi

ecmAvrupa Halkla İlişkiler Eğitimi ve Araştırma Birliği‘nin (EUPRERA) her yıl düzenlediği European Communication Monitor araştırmasının 2017 yılı sonuçları Brüksel’de açıklandı. 50 ülkeden 3.387 üst düzey iletişim profesyonelinin katıldığı araştırma, sosyal medya ve mobil iletişimin sürüklediği görsel trendlerden haberdar olan iletişim profesyonellerinin yarısının bu alandaki görsel yetkinliklerinin sınırlı kapasitede olduğunu ortaya koydu. Araştırmadan elde edilen bir diğer önemli bulgu, günümüzde dijital iletişimin en önemli konularından biri olan “sosyal bot”lara, Avrupalı iletişimcilerin büyük çoğunluğu tarafından gereken ilginin gösterilmediğine işaret ediyor. Avrupalı iletişimcilerin sadece üçte biri, sosyal botlarla ilgili tartışmaları düzenli olarak takip ediyor. İletişimcilerin %15,9’unun konu hakkında hiçbir fikri bulunmuyor. Araştırmaya katılanların %40’ı sosyal botların ciddi fırsatlar yaratacağını düşünse de, bu olgu çoğunlukla toplumsal tartışma ortamı ve kurumsal itibar için bir tehdit olarak görülüyor.
     
Araştırma kapsamında katılımcılara, hipermodern paradigmanın iletişim profesyonellerinin iş ortamını nasıl etkilediğine yönelik sorular da yöneltildi. Hiper tüketim, hiper değişim ve hiper bireysellik kültürü olarak nitelendirilen hiperdomern toplum hakkında görüşleri sorulan katılımcıların %71,5’i, kendi ülkelerinde kültürel dönüşümün hiper modern kültüre doğru evrildiğine tanıklık ettiklerini belirtti. Araştırmaya göre, toplumda postmodern kültürden hipermodern kültüre doğru bu dönüşüm, en çok danışmanlık şirketleri (%57,2) ve özel şirketlerdeki (%51,8) iletişimciler tarafından gözlemleniyor. Öte yandan araştırma, postmodern ve hipermodern özelliklere sahip kuruluşların, söz konusu trendin tüketici düşünce yapısına etkilerini algılamakta bir adım önde olduğunu ortaya koyuyor. Ayrıca bu şirketler, toplumsal tartışmalara daha güçlü şekilde dâhil olabiliyor.
 
Bugüne kadar 50 ülkeden 25.000’e yakın profesyonelin cevapladığı European Communication Monitor, dünya çapında iletişim yönetimi ve halkla ilişkiler alanında en geniş kapsamlı ampirik araştırma olma özelliğini taşıyor. Araştırma, bilimsel amaçlarla yapılıyor ve cevap veren katılımcıların isimleri gizli tutuluyor. European Communication Monitor araştırması, EUPRERA ve Avrupa İletişim Direktörleri Birliği (EACD) liderliğinde ve iletişim araştırmaları alanındaki önemli global markalardan biri olan Prime Research’ün desteğiyle düzenleniyor. Araştırma, önde gelen üniversitelerden katılan öğretim üyeleri tarafından gerçekleştiriliyor.
 
European Communication Monitor 2017’nin ayrıntılı sonuçlarına www.communicationmonitor.eu adresinden ulaşılabiliyor. 

Meltem Okatan

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.