Değişim ve gelişimin tam ortasındayız

Platform Söyleşileri - 16 Eylül 2019, Pazartesi

56789İletişim sektörü gün geçtikçe daha da ilerleyerek farklı disiplinlerle bir arada çalışıyor. Dijital mecraların ve teknolojinin gelişmesiyle beraber yaratıcı ajansların da nasıl evrildiğini, çalışmalarını ne yönde ilerlettiklerini GriCreative CEO'su Emrah Özdamar ile konuştuk. Keyifle okumanızı dileriz...

Kaan Öztamur
İçerik Editörü

567890


Ajans olarak geniş bir hizmet yelpazeniz var. Kendinizi tam olarak hangi alanda uzman olarak tanımlıyorsunuz?
 
Kendimizi markalarımızla, hedeflerine giden yolda omuz omuza çalışan, uzmanlık alanlarımızda kendilerine yol gösteren bir danışman olarak görüyoruz. Mecralar ve bu mecralarda kullandığımız teknikler bizim için sadece araç. Hedefe giden yolda bu araçlar; bir kampanya da web sitesi de kurumsal kimlik tasarımı da olabilir. Biz, yüksek teknoloji ve konvansiyonel reklamcılık bilgisiyle donanmış strateji temelli yaratıcı bir ajansız ve çıktılarımızı yüksek kalitede iç kaynaklarımızla üretiyoruz. Konusunda uzman üretim ekibimizi strateji, dijital operasyon, sosyal medya ve üretim destek birimleri olarak tanımlayabiliriz.
 
Gricreative ağırlıklı olarak hangi sektörlerdeki markalara hizmet veriyor? Özellikle uzmanlaştığınız / güçlü olduğunuz  bir sektör var mı?

Birçok farklı sektörden markaya hizmet veriyoruz. B2B ve B2C oranı ise yarı yarıya. Son birkaç senede finans sektörü ön sırayı almış durumda. Yüzde 65 - 70 oranında finans dünyasına çalıştığımızı söyleyebiliriz. Üretim, hizmet, turizm, hızlı tüketim, otomotiv, eğitim sektörleri kalan yüzdeyi tamamlıyor. Sigortacılığı da içine alacak şekilde finans sektöründe gerek yaratıcılık gerekse alt yapı konularında 16 senede ciddi bir know-how oluşturduk. Bu birikim bizi, güçlü olduğumuz sektörlerde yaratıcı servisler veren ajans olmanın yanı sıra sektöre ürün geliştiren bir noktaya da taşıyor. Sosyal intranet ürünümüz Emocial ile özellikle otelcilik sektörünün ilgi gösterdiği, online ödeme sistemi E-mailorder bunlara örnek olarak gösterilebilir.
 
Hizmet verdiğiniz müşterilerinizin stratejisini belirlerken odak noktanızı salt reklam temelinde mi oluşturuyorsunuz?
 
Biz iletişimciyiz. Kendimize tanımladığımız görev; marka iletişiminin stratejisini geliştirmek. Ancak strateji, tanımlanmış bir hedefe ulaşmak için geliştirilir. Beklenen nedir? Markanın pazarlama ekibinin, pazarlama planını hazırlamış, pazarlama hedeflerini ve tabii ki iletişim hedeflerini tanımlamış olmasıdır. Ne var ki, bunların önümüze her zaman hazır olarak geldiğini söyleyemeyiz. O zaman iş yine bize, yani ekibimize düşüyor. Markayı, ürünlerini, rekabeti analiz ederek, tartarak ve tartışarak bu çalışmaları yapmamız gerekiyor. Bu konularda yetkin bir ekibimiz olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
567890
Dijital dünyanın gelişmesiyle birlikte birçok sektörde değişim ve gelişim süreci başladı. Ajansınız ve sektörünüz bu süreçten ne derece etkilendi?
 
Değişim ve gelişimin tam ortasındayız. Yaratıcı servisler ile teknolojiyi harmanlıyoruz. İşin içinde teknoloji olunca sürekli kendinizi geliştirmek zorundasınız. Bir diğer zorunluluk kreatiflerle yazılım geliştiricilerin aynı ofiste olması. İş yapış şekillerinin ötesinde davranış şekilleri tamamen farklı. Bir süredir birlikte çalışma yapısını geliştirmek, verimliliği empati temeli üzerinde artırmak adına proje grupları oluşturduk. Proje grupları, farklı disiplinlerdeki kişilerden oluşuyor. Proje süresince, harcanacak sürelerin yüzdesine bakmadan projenin sonuna kadar birlikte çalışıyorlar. Bu çeşitlilik, birliktelik, ortaya çıkan sinerji ve farkındalık; iş çıktılarının kalitesinde ve motivasyon artışında gözle görülür şekilde hissedilebiliyor.
 
Yurt içi, yurt dışı konferanslara katılmaya özen gösteriyoruz. Çalışanlarımızı da bu konuda destekliyoruz. İşimizin bir parçası sürekli öğrenmek. İç eğitime, iş başında gelişime büyük önem veriyoruz. Bir okul, laboratuvar gibi örgütlenmiş durumdayız. Yaptığımız işi daha iyi anlamak ve tabii ki daha iyi yapmak önceliğimiz. Metodoloji bilgimizi geliştiriyor, yeni metotları süreçlerimize katmaya özen gösteriyoruz.
 
Yeni yazdığımız web sitelerinin yönetimini sağlayan içerik yönetim sistemi yazılımımız Grieditör 4.0, dünya yazılım standartlarını yakalamış bir ürün. Dünya çapında bir dönüşümün içinde hatta önünde olmayı seçtik. Hedefimiz sürdürülebilir, performanslı web siteleri geliştiren bir ekip olarak rekabette en önde olmak.
 
Konunun özeti rekabette en önde olmak isteyen bir kurum olarak, teknolojiyi çok yakından takip etmek ve hızlı adapte olmak zorunda olan bir şirketiz. Bütün bunların yanında yapay zekâ ve artırılmış gerçeklik son dönemde markalarımızla ortak konuların başında geliyor.
 
Geçtiğimiz ay yeni bir yapılanmaya gittiğinizi duyurdunuz. Yenilenen Gricreative yapısından bahseder misiniz?
 
Farklı disiplinlerden gelen üç ortaklı bir yapı GriCreative. Yakın bir zaman önce farklı disiplinleri bir arada tutmak ve departmanlar arasındaki bilgi akışını mükemmelleştirmek amacıyla yönetim kurulumuz beni CEO olarak görevlendirdi. Geçmişte Birleşik Reklamcılar ve McCann Erickson/Link yönetici ortağı olarak görev alan Engin Özden ajansın yönetim kuruluna danışman olarak katıldı. Yeni yapıda yine yönetici ortaklarımızdan Onur Özdamar CMO, Onur Altın CTO ve Engin Özden COO olarak görev alıyor. Yeni yapılanmayla dünya standartlarında, kalıcı, sektöre ilham verecek, yol gösterecek bir kültürü ve iş süreçlerini hayata geçireceğiz. Sektördeki kişi ve kurumlara kıyaslama kriterleri kazandırmak, kararlı olduğumuz hayalimiz.

567890

Emocial denilen sosyal bir platform da var. Hatta bu oluşumda ''Bir Fikrim Var'' modülü de yer alıyor. Platform aktif olarak kullanılıyor mu?
 
Emocial, şirket içi iletişimi tek bir platformda birleştiren, işbirliğini teşvik eden ve iletişimi güçlendiren bir sosyal intranet. Organizasyonun büyüklüğü veya çalışan sayısı fark etmeksizin iletişimi sürekli, basit, cazip hale getiriyor. Her zaman, her yerden erişilebilir. Klasik intranet ihtiyaçlarının yanı sıra birçok özellik var ve çok kolay şekilde müşteri ihtiyaçlarına göre şekil alabiliyor. BAT Türkiye ilk kez kullanmaya başladı bu platformu ve şu anda Afrika BAT için kurulumunu tamamladık. Ayrıca istenildiği taktirde bu platformun içerik yönetimi tarafımızdan sağlanabiliyor. ''Bir Fikrim Var'' uygulaması birçok özellikten sadece biri. Çalışanlar çalıştıkları kurum için önerilerde bulunabiliyor. Bu uygulamalar bir ön elemeden geçiriliyor ve hayata geçirildikten sonra istenirse yayınlanıyor. Bir banka müşterimizde, platform yayına girdikten sonra birkaç gün içinde o kadar çok öneri geldi ki ''Bir Fikrim Var''ın yazılım akışlarını düzenleyecek bir geliştirme yapmamız gerekti.
 
Bir reklamcı gözüyle değişen ve gelişen dünyada halkla ilişkilere olan bakış açınızı da öğrenmek isteriz, nedir sizce?

Reklam ve halkla ilişkiler, pazarlama iletişiminin ayrılmaz bileşenleri. Bir reklamcılar mesajlarımızı mecralardan bedel ödeyerek aldığımız ortamlarda iletiriz. Halkla ilişkiler, adı üstünde, doğru yönetilen ilişkiler üzerinden doğru mesajların iletilmesi için çalışır. Bu iki uzmanlığın faaliyetlerini kusursuz bir eşgüdüm içinde sürdürmeleri esastır. Biz müşterilerimize verdiğimiz hizmette bu eşgüdüme birinci önceliği veriyoruz.
 
Son olarak genç iletişimcilere tavsiyeniz / tavsiyeleriniz var mı?
 
Biz de genciz! Şaka bir yana, bu heyecan verici alana görece yeni adım atmış arkadaşlarımıza söyleyeceğim üç şey var: Var olanla yetinmeyin. Merak, öğrenme ve anlama güdülerinizi canlı tutun. Şablonlar ve klişeler düşmanınız olsun.
 

3544 kez okunmuş Kaan Öztamur

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.