Cannes Lıons'un Ceo'su İstanbul'a Geliyor

Haberler - 6 Ekim 2009, Salı
Bu yıl Türk ajanslarının çalışmalarından 35’i finale kalınca Cannes Lions CEO’su Philip Thomas Türk reklam sektörünü onurlandırmak için Ekim ayında Türkiye’ye gelme kararı aldı. Gerçekleşecek törende Türk reklamcıları ödüllerini Thomas’ın elinden alacaklar
Bu yıl 56.’sı düzenlenen Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nde Türk reklam ajansları tarihi bir başarıya imza attı. Türk ajansları tarafından gerçekleştirilen çalışmaların 35’i finale kalırken, 8 ‘i ödül almaya hak kazandı. Festivalde ayrıca ödüllendirilen “Yılın Reklam Ajansı” sıralamasında ise DDB&Co. ajansı dünya üçüncüsü oldu. Türkiye’nin elde ettiği bu başarı dünyada yankı bulurken, Cannes Lions’un CEO’su Philip Thomas kazananlarının başarılarını onurlandırmak üzere Ekim ayında İstanbul’da düzenlenecek olan 8.Cannes Lions Ödüllü İşler Sergisi’ne katılacak.
Bu yıl ‘Cannes Lions Ödüllü İşler Sergisi’ni diğer yıllardaki sergilerden farklı kılan Türk reklamcıların elde ettikleri tarihi başarı. Festivalin 11 reklam kategorisinde yarışan 22 bin 652 eser arasından Türk ajanslar tarafından gerçekleştirilen 35 çalışma finale kalırken, bu çalışmalardan 3’ü gümüş ve 5’i bronz olmak üzere toplamda 8 aslan kazandı. Festivalde reklam ajanslarının kazandığı aslan ve finale kalan çalışma sayılarına göre belirlenen ‘Yılın Reklam Ajansı’ sırlamasında ise DDB&Co. Ajansı dünya üçüncüsü oldu.
Milliyet gazetesinin 2002 yılından bu yana temsil ettiği Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali’nin 56.sıyla ile ilgili olarak Türk reklam ajansların tarihi bir başarıya imza attığını ve bu başarının Türk reklam sektörünün gelişme hızını gözler önüne serdiğini belirten Doğan Gazetecilik Reklam Grup Başkanı Viki Habif, “Ulaştığımız noktadan artık geri dönemeyiz. Türk reklamcıların gelecekte Cannes’da daha yüksek hedeflere koşacağına inanıyoruz” dedi.
Festivalde ödül almaya hak kazanan çalışmalar Türkiye’de sekizincisi düzenlenecek Cannes Lions Ödüllü İşler Sergisi’nde yer alacak. 8 Ekim 2009 tarihinde açılışı gerçekleştirilecek ve 11 Ekim’e kadar çalışmaların sergileneceği 8. Cannes Lions Ödüllü İşler sergisinin bu yıl önemli bir konuğu olacak. Cannes Lions’un CEO’su Philip Thomas Dünya’da basınında da yankı uyandıran Türkiye’nin başarılarını onurlandırmak üzere açılışa katılacak. Sergi açılışında Türk ajanslara ve reklamverenlerine Cannes’da kazandıkları ödüller (finalist sertifikaları ve ödüller) reklam sektöründen çok sayıda davetlinin katılacağı ödül töreni ile verilecek. 8-11 Ekim tarihleri arasında Ortaköy-Feriye Hamdi Saver Salonu’nda 8. Cannes Lions Ödüllü İşler sergisinde basın, açıkhava, film, Internet, medya, Doğrudan Pazarlama, Titanyum & Entegre, Radyo, Satış Promosyonu, Tasarım ve Halkla ilişkiler dallarında toplam 924 çalışma bulunuyor.

Türk reklam ajanslarının Cannes Lions performansı

Türk reklam ajansları ilk ödüllerini 2003’de 50. Cannes Lions´da bir gümüş ve bir bronz aslan ile kazandı. 2005’de ise Türkiye’ye ilk altın aslan medya dalında geldi. Aynı yıl bir bronz aslan da basın dalında kazanıldı. Türkiye, günümüze kadar toplam 4 adet aslan kazandı. 2003-2008 arasında Türkiye’den 28 çalışma kısa listeye kaldı ve finalist sertifikası kazandı.

TUĞBA GÜLTEKİN
STAGE İletişim Danışmanlığı
Tel: 0212-278 11 13

Mehmet Bozalp

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmış olmalısınız.